Met Meet Limburg zet de provincie Limburg samen met Meet the Youngsters in op het virtueel en fysiek laten zien van de vele mooie bedrijven en carrièrekansen in Limburg.

Limburg ontwikkelt zich tot een innovatieve en ondernemende regio met veel mooie bedrijven die wereldspeler zijn in hun vakgebied, maar helaas vaak nog onbekend zijn. De branding van Limburg is vaak gericht geweest op het goede leven en het toerisme in de provincie. De mooie carrièrekansen bij deze bedrijven en de innovatieve en ondernemende ontwikkelingen zijn onderbelicht gebleven. Met het project Meet Limburg wil de provincie Limburg deze bedrijven en carrièrekansen virtueel en fysiek promoten bij studenten en young professionals (15-40 jaar) in de Euregio. Er wordt gebruik gemaakt van technieken en middelen die aansluiten bij de beleving van de doelgroep en daarmee bijdragen aan het innovatieve imago van Limburg.

In het project Meet Limburg gaan we de volgende onderdelen realiseren:

  • 15 VR-films van bedrijven en werkplekken in Limburg.
  • 15 vlogs (korte video’s) van bedrijven en werkplekken in Limburg.
  • Een nieuw Youtube-kanaal Meet Limburg met de VR-films en vlogs van de Limburgse bedrijven.
  • Minimaal 25 nieuwe bedrijven zichtbaar en benaderbaar maken voor jongeren in Limburg, Brabant, Gelderland, België en Duitsland via het platform van Meet the Youngsters. Nieuwe bedrijven kunnen daarbij een eenmalige voucher van € 1.500 ontvangen voor hun employer branding.